Mindre lyckad träning

Hästar, Träning / Permalink / 0
I tisdags var det dags för hoppträning igen. Förra veckan var det skit väder (vilket inte ska vara en ursäkt) så Loppan reds endast 4 gånger. Jag hoppade inte någon gång förra veckan. Förra hoppträningen trillade jag ju av och tyvärr sätter det sig direkt i mitt huvud. Jag red på Loppan alldelset för mycket och gjorde så hon blev allderles för lång till hindren. Det gjorde att hon stannade och rev. Eva vägledde mig bra så i slutet av träningen höll jag ihop henne fram till hindren. Vi hoppade två runder på banan. Första rundan gick så bra och vi hade fint flyt. Andra rundan gick okej, jag red på henne för stort till en oxer vilket gjorde att hon hoppade av för långt ifrån och det blev ett stort språng. Efter det red jag henne slarvigt och stort på fler hinder men hon räddade upp det åt mig. Måste fortsätta träna på rytm, avståndsbedömning och att inte länga henne. Tränade igår på bommar vilket inte gick så bra eftersom jag red på hackamore och inte lyckades hålla ihop henne till bommarna. Tänker nu låta bommar och små hinder ligga i padocken så jag kan öva, öva, öva! 
Här kommer filmen från sista rundan. Pappa som filmat, tack pappa! 

Till top