Rebel Valley - Min första egna häst

Allmänt, Rebel Valley / Permalink / 0
Jag är så otroligt lycklig just nu. Fast jag har inte riktigt kunnat landa i det än. Jag har en egen häst? Jag har alltså väntat på detta sedan jag började plugga och nu har jag alltså en helt egen häst. 
Som ni vet har jag letat häst länge. Rebel Valley som kallas Belle är ett irländskt sto på 9 år. Jag kommer nu dra historien från början. Jag var i oktober hos Emmy och Jonathan en helg. När jag var där kollade jag på endel hästar. På vägen hem ringde jag på Belles annons och jag skulle komma och provrida en vecka efter vårt samtal. Ägaren kontaktade mig dagen innan provridningen och sa att de hade corona så jag kunde inte komma då. Hon hörde inte av sig och jag letade vidare. 
 
Fredagen efter nyår satt jag och kollade hästnet. Fick då se Belle och ringde. Nu var det en ny ägare som berättade att Belle hade börjat resa sig vid provridningarna hos den förra ägaren. Även när ägaren red började hon resa sig. Ägaren vågde därför inte ha kvar henne och den nya ägaren tog över Belle. Alla dessa ägare är hästhandlare. Den nya ägaren sa att hon tror Belle började resa sig hos dem förra eftersom hon var så trött på alla ryttarbyten. Belle åkte även ut och tävlade i princip det första hon gjorde när hon kom till Sverige. När jag provred var hon verkligen jätte snäll. Hon är en väldigt pigg häst men hon gjorde inget dumt. Trots hennes bakgrund blev jag väldigt glad i henne och valde därför att gå vidare med affär. Så efter godkänd besiktning i fredags åkte vi till Linköping och hämtade hem henne. 
 
 
 
Belle fann sig snabbt till ro i sitt nya stall. Vi står i ett stall på vägen till berg. Vi fick så fint välkommnade av alla i stallet. Belle låg ner redan första natten. På lördagen gick hon i egen hage. Hon hade slagit sig lite när hon sprang men det var bara ett ytligt skrapsår. 
 
Nu i början lånar jag mammas sadel. Vi kommer pröva ut en sadel till henne snart men hade blivit dyrt att köpa allt nytt med en gång. Idag testade jag lägga på sadeln. Ska förmodligen lägga en padd under. 
 
Idag var vi ute på en liten promenad. Hon var så snäll. Fast hon tyckte den lilla ponnyn som var med gick väldigt långsamt. 
 
Idag fick Belle äntligen sina hagkompisar! Hon blev så glad! 
 
Imorgon ska jag rida på henne för första gången sen hon kom hem. Ska bli så roligt. Jag är så otroligt lycklig att jag har min egen häst nu! 
Till top